Moor českých lesů
Netradiční Loupežníci v brněnském Studiu Marta spojují elementy minulosti s elementy budoucnosti. Starý příběh budí i dnes nové a nové otázky na téma chamtivosti, pomsty, ideálů i odpuštění.
Velikou předností této inscenace je její technické provedení. Úsporná scénografie v kombinaci s nevšední prací světel a za spolupráce s kouřostrojem utváří úchvatné potenciálem nabité prostředí. Výborné jsou i kostýmy, které hravě a elegantně charakterizují postavy. Většinou jde o patchworky, které zároveň vypadají jako cáry běžného oblečení a zároveň jako hypermoderní designované upcycle kusy. Povedeným detailem je také kříž, se kterým přichází Páter. Jeho jedna část je tvořena pistolí a druhá policejním obuškem. Zajímavá je volba užití kukátkového jeviště. Z toho se akce často přemisťuje do jiných částí sálu. Obecně tak vzniká dojem snahy o vytvoření atmosféry klasicistních divadelních sálů.
S produkcí, jevištním designem a mizanscénou velmi kontrastuje text a herecké výkony. V této inscenaci je v podstatě zachován původní text se vším romantickým patosem tak, jak ho Schiller ve své době napsal. Nezřídka se tedy napjatá dramatická situace v důsledku víceznačných signálů vycházejících z portálu stává nepřehlednou, někdy i komickou. Emotivní repliky typu „Co dovedeš? Kamenem zabít žábu.“ či „Okradls mne o drahocennou hodinu, budiž ti odečtena od tvého živobytí.“ přišly vícero divákům v sále poněkud humorné. Vesměs by se za nejlepší části hereckého výkonu dala označit choreografie a scény, ve kterých probíhá akce bez použití slov.